Eszközök
 ures
Hír Cikk Tanács olvasás
Nyomtatási nézet Küldés e-mailben

A 4-es metró fúrása elérte a Bocskai utat

- 2008.03.09


Előszó

A Tétényi út és a Bocsaki út közötti része a négyes metró leghosszabb szakasza…

1. oldal

A Boros névre keresztelt alagútépít? pajzs péntek reggel törte át a falat a Bocskai úti állomáson, jelentette a DBR Metró Project Igazgatósága. Az említett pajzs elindítása óta 2116 métert alagutat fúrt és mindeközben 40 000 köbméter földet termelt ki. A Bochkor pajzs várhatóan néhány héttel kés?bb éri el ugyanezt a helyszínt. Az állomáson átvontatják a fúrópajzsot, majd az újraindítást követ?en a Móricz Zsigmond körtér felé veszi az irányt, melyet az el?zetes tervek szerint május végén ér el. A Bocskait út és a Móricz körtér között 291 métert kell megtenniük a gépeknek.

 

A 16 méterrel a föld alatt megépített Bocskai úti állomás jelenleg 90%-os készültség?, a bels?építészet kialakítása még az idén elkezd?dhet, de az állomás elkészültére még 2009 közepéig várni kell. A Bocskai úti megálló különlegessége, hogy a Budafok irányába tervezett szárnyvonal leágazása innen valósítható meg.

 

A 4-es metró els? ütemének várható átadására 2011-ben, míg a teljes befejezésére 2013-ban kerülhet sor. A teljes beruházás költsége a jelenlegi kalkulációk szerint 511 milliárd forint, melyb?l az  Európai Unió 270 milliárd forintot állna, ha sikerülne id?ben elkészülni.


[ 1 oldal ]